Persberichten van week 18/2012 ‘Food’

Inmiddels krijg ik best veel persberichten in mijn mailbox, maar helaas kan ik niet over alles een artikel schrijven, dat zou echt een fulltime bezigheid zijn. Toch verdienen de berichten best een plekje op Brutsellog. Daarom verzamel ik vanaf deze week de persberichten en maak er een groot artikel van. Zo zie je de leukste dingen op het gebied van ‘food’ bij elkaar! Heb je nog een leuk bericht voor deze rubriek laat het dan weten! Kijk bij ‘over en contact‘ voor de contactgegevens.

AtaG PuzzeloATAG Puzzelo
Tijd voor een nieuwe keuken en wil je dat naar je eigen wens inrichten? Dat kan! Zelfs je kookgedeelte kan helemaal op maatwerk geleverd worden met de ATAG Puzzelo kookplaten. Zo kan je wokken, frituren, grillen en sudderen naar hartenlust.

Ben & Jerry's tourbusBen & Jerry’s gaat on tour
Tussen 3 mei en 7 juni stopt het Ben & Jerry’s busje in verschillende steden bij hogescholen, universiteiten en bedrijventerreinen. Je kan daar dan proeven van de nieuwe smaken ‘Dough-ble Whammy’, ‘Berry White’ en ‘Karamel Sutra’. Op de Facebookpagina van Ben & Jerry’s kan je aangeven dat de Ben & Jerry’s tourbus ook bij jouw bedrijf, studentenvereniging lang moet komen.

Festival ClassiqueFestival Classique, Kijkje in de Keuken
Van 12 tot en met 17 juni 2012 wordt in Den Haag Festival Classique gepresenteerd. Tijdens dit festival kan je op 13, 14 en 15 juni een kijkje in de keuken nemen bij Koken op Maat in Den Haag. Je volgt een kookworkshop met artiesten en na afloop van de workshop wordt je verwend met een live concert. Muziek en lekker eten, wie wil dat nu niet?

Heerlijk10daagseHeerlijk10Daagse
Zin om uit eten te gaan? Van 21 tot en met 30 mei organiseert Heerlijk de allereerste Heerlijk10daagse. 10 Dagen lang kan je bij geselecteerde kwaliteitsrestaurants genieten van een 3-gangen lunch voor 20 euro en een 3-gangen diner voor 25 euro. Op dit moment doet bijvoorbeeld Parkheuvel, Librije’s Zusje en Kromme Watergang al mee! Vanaf 5 mei 10:00 kan je je favoriete restaurant zoeken en reserveren!

Oil & VinegarMoederdag volgens Oil & Vinegar
Moederdag volgens Oil & Vinegar is je moeder heerlijk verwennen met bijzondere bloemen, een mediterrane salade als lunch, een echt Italiaans aperitief en ’s avonds een Italiaans diner. Oil & Vinegar heeft natuurlijk de producten in huis om het helemaal bijzonder te maken!

Mugaritz KookboekMugaritz
Het Spaanse restaurant Mugaritz is dit jaar wederom uitgeroepen tot het derde beste restaurant op de wereld. Andoni Aduriz, protégé van Ferran Adrià, wordt gezien als de nieuwe aanvoerder van de culinaire avant-garde. Chef Aduriz schreef een bijzonder en inspirerend boek over zijn restaurant ‘Mugaritz, natuurlijke wetenschap van koken’.
Mugaritz verschijnt 1 juni 2012 en kost 49,95.

Nederlands ViskookboekNederlands Viskookboek wint Gouden Tulp
Het kookboek van Bart van Olphen ‘Het Nederlands Viskookboek‘ heeft de Gouden Tulp 2012 gewonnen. De Gouden Tulp is de prijs voor het beste informatieve boek van het jaar. 9 Mei ontvangt schrijver Bart van Olphen een sculptuur van Jeroen Henneman en een cheque van 10.000 euro.

OutdoorchefOutdoorchef Barbecue
Volgende maand, in juni dus, is het alweer Vaderdag en wat moet je een vader geven die eigenlijk alles al heeft? Een barbecue van Outdoor Chef! Authentiek barbecueën met eigentijdse voordelen waardoor het barbecueën makkelijker, gezonder en gevarieerder wordt.

spiritueel afvallen nannet van der HamSpiritueel Afvallen Nannet van der Ham
Wat is spiritueel afvallen? Geen calorieën tellen maar ballast loslaten. Rust in je hoofd brengt rust in je stofwisseling. Nannet van der Ham vertelt er alles over in de herziene druk van Spiritueel Afvallen. Spiritueel Afvallen is een praktijkgids voor een lichter hoofd, lijf en leden.
Spiritueel Afvallen verschijnt 29 mei 2012 en kost 16,95

StreekboxDe Streekbox
De Streekbox is een box vol verse streekproducten die bij je thuis bezorgd worden. De Streekbox is elke week flink gevuld met eerlijke streekprodukten van het seizoen. Je ontvangt gegarandeerd 12 verschillende producten, waarbij de hoeveelheid per product afhankelijk is of je geabonneerd bent op een Basis- of Plusbox. In de Streekbox vind je onder andere producten uit de groep aardappelen, brood, fruit, groenten, kruiden, vis, kip, vlees, zuivel en specials. Kortom mooie producten uit de regio, gewoon bij je thuisbezorgd.

Weekend van de rollende keukensWeekend van de Rollende Keukens
Tijdens het extra lange weekend tijdens hemelvaart, 17 t/m 20 mei 2012 vindt de vijfde editie van het ‘Weekend van de Rollende Keukens‘ plaats op het terrein van de Amsterdamse Westergasfabriek. Tientallen tot keuken omgebouwde brommers, dubbeldekkers, campers en noem maar op vormen samen één groot openluchtrestaurant. Op donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond wordt er na zonsondergang tijdens een openluchtvoorstelling een bijzondere film vertoond.De keukens zijn geopend van 13:00 tot 23:00, toegang is gratis!

(6 keer bezocht, waarvan vandaag 1 keer)